قرار گرفتن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای نخستین باردر نظام رتبه‌بندی QS آسیا

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۲۹۴ رویدادها
تعداد بازدید:۳۶۶
قرار گرفتن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای نخستین باردر نظام رتبه‌بندی QS آسیا

نظام رتبه‌بندی QS یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دنیا به شمار می‌آید و امکان حضور در آن نیازمند شاخص‌های برجسته‌تری نسبت به سایر نظام‌های رتبه‌بندی می‌باشد. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پس از مکاتبات و پیگیری‌های متعدد در سال 1400برای نخستین بار در این نظام رتبه‌بندی وارد و موفق به کسب رتبه 231 در آسیا گردید. شایان ذکر است بر اساس این رتبه بندی، 757 دانشگاه از آسیا در این رتبه‌بندی جای گرفته‌اند که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کسب رتبه 231 در میان 31 درصد برتر قرار گرفته است.
همچنین به دلیل حضور دانشگاه برای نخستین بار در این رتبه‌بندی، دکتر درو مک فارلین رئیس محترم QS پیامی را به شرح زیر برای مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فرستاده‌اند:
With over 30,000 universities in the world, entering a QS ranking is no easy feat and is a sign that a university is providing a quality education to its students as well as producing meaningful research for the wider academic community. These institutions typically offer a comprehensive range of subjects to a high standard, and by entering our rankings are demonstrating to students that they are a solid option for a student's academic journey.
گفتنی‌ست این رتبه بندی از 11 شاخص در قالب 4 زمینه کلی کیفیت آموزش، کیفیت پژوهش، قابلیت استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی و چشم‌انداز بین‌المللی بهره گرفته است که دانشگاه در سه شاخص ارجاعات به ازای هر مقاله، مقالات در هر دانشکده و شبکه پژوهشی بین‌المللی به ترتیب رتبه‌های 6، 56 و 173 را کسب نموده است.


نظر شما :