امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و موسسه آیسته (IAESTE)

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۴۶۴ اطلاعیه‌ها
تعداد بازدید:۲۴۷
مدیر وبسایت مدیریت همکاری های علمی و بین المللی: امیرحسین ذبیح پور
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و موسسه آیسته (IAESTE)

یکی از روش‌های توسعه همکاری‌ها و هم‌افزایی میان دانشگاه‌های سراسر دنیا مبادله دانشجو با یکدیگر می‌باشد تا علاوه بر به اشتراک‌گذاری دانش به تبادل فرهنگی و همچنین افزایش سطح بین‌المللی دانشگاه‌ها کمک نماید. مؤسسه بین‌المللی آیسته (IAESTE) یکی از مؤسساتی می‌باشد که با این هدف از سال 1948 فعالیت خود را در اروپا آغاز نموده‌است و تبادل دانشجویان در دنیا را با محوریت دوره‌های کارآموزی با حقوق که از جنبه توسعه شغلی برای دانشجویان اهمیت دارد، انجام می‌دهد.

تا کنون بیش از 85 کشور دنیا به این کمیته پیوسته و سالانه در حدود 3500 فرصت کارآموزی را با یکدیگر مبادله می‌نمایند. کمیته آیسته ایران به همت دانشگاه تهران از سال 1382 در ایران آغاز به کار کرده‌است. این کمیته با جذب دانشجویان نخبه و ممتاز و اعزام آنها به دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌های فنی و مهندسی دیگر کشورها از طریق کارآموزی سهم به سزایی در توسعه دانش و توان علمی بخش دانشگاهی و صنعتی کشور داشته‌است.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نیز در جهت توسعه امکانات آموزشی برای دانشجویان گرامی، تفاهم‌نامه همکاری با موسسه مذکور امضاء نموده است. طی تفاهم‌نامه امضاشده، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از این پس می‌توانند جهت اخذ کارآموزی بین‌المللی اقدام نموده و به عنوان دانشجویان دانشگاه همکار، از امتیاز ویژه‌ای در راستای اقدام برای فرصت‌های کارآموزی بهره‌مند گردند.

 

مستندات را از اینجا دانلود کنید.

امیرحسین ذبیح پور

مدیر وبسایت مدیریت همکاری های علمی و بین المللی

کلید واژه ها: دانشگاه دانشجویان کارآموزی توسعه المللی کمیته


نظر شما :